fbpx

Ülemäärane higistamine – kuidas sellest vabaneda?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter

Higiplekid riietel, niisked käed, higipärlid kaelal ja näolLiigne higistamine tekitab piinlikke olukordi ja pärsib suhtlemist.

Higistamine on vajalik ja normaalne nähtus

Higistamine on normaalne nähtus, mis on hädavajalik kehatemperatuuri reguleerimiseks. Ilma higistamiseta kuumeneks meie keha füüsilise koormuse ajal üle juba loetud minutitega. Higistamine suureneb palava ilmaga, sportides, rasket tööd tehes või stressiolukordades. Lisaks termoregulatsioonile aitab higistamine organismist jääkaineid eemaldada ning hoiab naha elastse ja puhtana.

Mis on liighigistamine?

Liighigistamine e hüperhidroos on higistamine suuremal määral, kui on vajalik keha normaalseks soojaregulatsiooniks. See tervisehäire tekib enamasti noores eas ja võib kesta kogu elu. Liigne higistamine on probleemiks tuhandetele inimestele kõikjal maailmas. On teada, et liighigistamisest tingitud vaevusi esineb ligi veerandil kõigist inimestest.

Liighigistamise peamised põhjused:

  • Ülekaalulisus
  • Ärevus, pinge, stress
  • Üleminekuiga
  • Murdeiga
  • Rasedus
  • Haigused, nt diabeet, podagra
  • Vürtsine toit
  • Mõned ravimid, nt antidepressandid
  • Alkoholiga liialdamine.

Liighigistamise mured

Liighigistamine häirib tugevasti igapäevaelu ning võib põhjustada ebamugavust ja piinlikke olukordi suhtlemisel. Liighigistamise all kannatav inimene on sunnitud sageli duši all käima ning higiplekkide varjamiseks vältima heledate rõivaste kandmist. Liigselt higistavad inimesed võivad hakata vältima suhtlemist ja üritustel osalemist.

Liighigistamine võib tõsiselt mõjutada ka tööd. Näiteks võivad mõne elukutse (elektrikud, kellasepad, pagarid, meditsiinitöötajad jne) puhul osutuda probleemiks higistavad peopesad. Mõnes ametis tuleb inimesi sageli kättpidi tervitada, mistõttu higistavad käed võivad valmistada piinlikkust. Liighigistamine võib koguni tekitada vajaduse töökohta vahetada.

Soovitused higistamise ja higilõhna vähendamiseks

  • Pese end jahedama veega.
  • Joo piisavalt vett.
  • Söö rohkelt värsket aed- ja puuvilja.
  • Väldi alkohoolseid ja kofeiini sisaldavaid jooke.
  • Väldi rasvast, soolast ja vürtsikat toitu.
  • Kanna looduslikest materjalidest avaramaid rõivaid.
  • Kasuta salvei ekstrakti sisaldavaid kapsleid.

Salvei – tõhus higistamisvastane abi loodusest

Kust leida leevendust liighigistamise vastu? Deodorandid küll maskeerivad lühikeseks ajaks ebameeldiva lõhna, kuid ei vähenda higistamist. Antiperspirandid toimivad ainult väikesel kehapiirkonnal, kuhu neid on manustatud. Nahale kantavad vahendid sisaldavad ka aineid, mis võivad tekitada ärritust ning ei sobi allergikutele.

Liigse higistamise vastu võib saada abi loodusest. Tõhusa higistamisvastase toimega on mitmekülgsete kasulike omadustega ravimtaim aedsalvei (Salvia officinalis). Salvei higistamist pärssiv toime tuleneb tema koostisesse kuuluvatest parkainetest, eeskätt rosmariinhappest. Higieritust vähendab isegi tavaline salveitee, kuid piisava toime saamiseks peab ära jooma väga suure koguse teed. Apteekides on saadaval Swetane Duo kapslid, mis sisaldavad kontsentreeritud salveiekstrakti.

Swetane Duo kapslid sisaldavad salveilehtedes leiduvat rosmariinhapet kontsentreeritud kujul ning seetõttu on nende higistamisvastane toime kordades tugevam kui salveiteel. Lisaks salveile sisaldab Swetane Duo melissi ekstrakti, mis samuti aitab võidelda liigse higistamisega ning leevendab ka pingeid ja stressi. Erinevalt antiperspirantidest toimivad Swetane Duo kapslid seespidiselt ning pärsivad higieritust kogu keha pinnal. Swetane Duo aitab nii ülekaalust tingitud higistamise, klimakteeriumiga kaasnevate higistamishoogude, emotsionaalse higistamise, öise higistamise, käte higistamise, jalgade higistamise, kaenlaaluste higistamise jms korral. Kapslid sobivad hästi ka teismelistele, kes tänu hormonaalse tasakaalu muutustele kannatavad liighigistamise all.

Kui üleminekuaastad teevad muret…

Üleminekuea saabudes hakkavad naised märkama muutusi oma kehas, mis võivad põhjustada vaevusi ning harjumuspärase elu ootamatult pahupidi pöörata. Üleminekuea saabumine annab endast

Mida teha, kui und ei tule?

Teadlased on tõestanud, et kvaliteetne uni ja piisav uneaeg on äärmiselt oluline nii füüsilise kui ka vaimse tervise säilitamiseks. Uni mõjutab tugevasti

0