fbpx

Asjad kipuvad ununema? 8 lihtsat soovitust mälu ja keskendumisvõime parandamiseks!

Solemax
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter

Jälle läks meelest teha mis plaanitud? Vajalikele ülesannetele keskendumine on vaevaline ning aeganõudev? Tea, et need probleemid on praegusel ajal sagedasemad, kui arvad. Samas pole olukord lootusetu – on mitmeid lihtsaid nippe, kuidas mälu ja keskendumisvõimet parandada.

Maga piisavalt. Parim, mida mälu heaks teha saad, on magada piisavalt ja hästi. Piisav kogus und aitab parandada mälu ja vähendada stressi ning väsimust. Unepuudus mitte ainult ei kurna ega muuda loiuks, vaid pärsib ka loovust, reaktsioonikiirust ning probleemide lahendamise võimet. Seetõttu ongi oluline magada ööpäevas soovituslikud kaheksa tundi.

Treeni regulaarselt nii keha kui vaimu. Keha treenimine stimuleerib ja tugevdab närvirakke ning seeläbi toetab aju tööd. Uuringud on näidanud, et regulaarne treening parandab aju verevarustust ja õppimisvõimet. Treenimist vajab ka meie keha juhtorgan – aju. Ajutreeninguks on mitmeid nauditavaid võimalusi: erinevad nuputamis- ja strateegiamängud, ristsõnade või sudoku lahendamine, uute oskuste (nt pillimäng) omandamine.

Maanda stressi. Esmapilgul tundub, et seda on lihtne soovitada, aga keeruline teha. Ometi on palju tegevusi, mis maandavad pingeid ja aitavad stressist jagu saada: jooga, meditatsioon, erinevad lõdvestustehnikad, saun, veeprotseduurid, looduses jalutamine.

Joo piisavalt vett. Piisavad veevarud on olulised kogu organismi, aga eriti just kesknärvisüsteemi jaoks. Uuringud on näidanud, et veepuudus võib tugevasti pärssida ajutegevust, eriti keskendumisvõimet ning lühiajalist mälu. Kui sinu organismis on veepuudus, on sul ka suurem tõenäosus peavalude, meeleolu languse ja väsimuse tekkeks. Dehüdreeritud aju töötab aeglasemalt ning vaimsete ülesannete täitmine tundub keerukam ja nõuab suuremat pingutust.

Hoidu mürkidest, sest need pärsivad närvisüsteemi võimekust. Tarbi vähem alkoholi, loobu suitsetamisest.

Söö mõistlikult. Ära söö liiga vähe – nälgimine mõjub ajule ja kogu närvisüsteemile kurnavalt. Samuti tuleks hoiduda liigsöömisest, kuna see koormab seedetrakti ning aju verevarustus kannatab. Oluline on ka menüü mitmekesisus – see tagab organismi varustamise kõigi vajalike toitainete ja vitamiinidega ning parandab vaheldusrikka toidu nautimise kaudu ka meeleolu.

Vali toidud, mis toetavad ajutegevust ja mälu. Rasvarikkad merekalad, nagu lõhe, sardiinid ja heeringas sisaldavad näiteks rikkalikult väärtuslikke oomega-3-rasvhappeid, mis on väga vajalikud normaalse ajutegevuse tagamiseks.

Südame ja aju tegevust toetavad ka pähklid ja seemned. Aju tervise hoidmisega on seostatud ajukujulisi Kreeka pähkleid, mis on alfa-linoleenhappe suurepäraseks allikaks. Alfa-linoleenhape on taimne küllastumata rasvhape, mida organism vajab mäluprotsesside normaalseks toimimiseks, aga ka näiteks nägemisteravuse säilitamiseks.

Hommikusöögiks võiks eelistada muna, sest see sisaldab nii kasulikke rasvhappeid, erinevaid vitamiine kui ka koliini. Koliin on oluline aine, mida kasutatakse ajule ja mälule vajaliku virgatsaine atsetüülkoliini tootmiseks. Teaduslikud uuringud näitavad, et koliin parandab verbaalset ja visuaalset mälu ning võib tõenäoliselt aidata ära hoida neurodegeneratiivsete haiguste, näiteks Alzheimeri tõve tekkimist ja süvenemist.

Menüüsse tasub lisada rohkem täisteraviljatooteid. Suurepärane valik kvaliteetseid süsivesikuid on näiteks pruun riis, kaer, kinoa, oder ja erinevad kliid. Neidki peetakse ajutoiduks, kuna need soodustavad aju verevarustust ning toetavad ajurakkude tööd.

Metsamarjad, eriti mustikad sisaldavad suurel hulgal antotsüaniine ja flavonoide, mida seostatakse tajuvõime ja mälu parema toimimisega. Mustikas on võimas antioksüdant, mis tugevdab immuunsüsteemi ning aitab ennetada vanusega kaasnevaid mäluhäireid. Mustikatest ei jää palju maha ka maasikad ja jõhvikad, mis samuti soodustavad mälu ning koordinatsiooni.

Lisaks on hea tarbida rohelist teed, rohelisi lehtköögivilju ning mõistlikus koguses kohvi. Tassike kohvi on eriti kasulik enne suuremat vaimset pingutust, näiteks eksamit. Kofeiin ergutab lühiajalist mälu ning kiirendab reaktsiooniaega.

Kasuta ajutegevust ja mälu toetavaid preparaate, mille leiad apteegiriiulilt. Ajutegevuse ja mälu toetuseks leiab abi ka apteegiriiulilt. Solemax Neuro on uuenduslik aminohapete, magneesiumi ja hõlmikpuu ekstrakti kompleks, mis aitab parandada mälu, keskendumis- ja mõtlemisvõimet ning samas vähendab ärevust ning tõstab meeleolu.

Kasutades Solemax Neurot, muutud tähelepanelikumaks ja keskendunumaks, alandad pingeid ja ärevust ning tunned end õnnelikumana. Solemax Neuro aitab saavutada paremaid tulemusi nii õpingutes kui ka töös. Vaata täpsemalt SIIT!

0