fbpx

Neli lihtsat ja üllatavat viisi laste immuunsuse tugevdamiseks.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter

Mis saab olla veel tähtsam, kui oma lapse tervis? Kuna laste immuunsüsteem ei ole veel täielikult välja kujunenud, siis haigestuvad lapsed tunduvalt sagedamini, kui täiskasvanud. Mida ometi teha, et lapsed ei põeks järjepidevalt mingisugust viirus- või külmetushaigust?

Miks lapsed nii sageli haigestuvad?

Eriti aktuaalseks muutub see küsimus just kevadtalvisel hooajal, mil immuunsüsteem annab märku nõrgenemisest. Inimese immuunsüsteem on keeruline masinavärk, mis koosneb kahest osast – kaasasündinud ja omandatud immuunsusest. Esimene neist on lapsel olemas juba sünnist alates, aga teine hakkab välja kujunema kokkupuutel bakterite või viirustega. Selle tagajärjel tekivad organismis antikehad. Kui laps peaks uuesti sama tüüpi pahalastega kokku puutuma, on tal antikehade näol juba imuunkaitse olemas. Kuna aga lapse organismil ei ole olnud aega ja võimalust neid piisavalt tekitada, siis ongi lapsed oluliselt vastuvõtlikumad erinevatele viirustele ja nakkustele.

Muidugi on see vaid osa probleemist. Pole ju saladus, et puu- ja juurviljad ei kuulu laste meelistoitude hulka. Aga just siin peituvadki nii vajalikud ained immuunsüsteemi tugevdamiseks! Seetõttu jääb toit vaeseks vitamiinide ja organismi tugevdavate ainete suhtes.

Artiklis anname nõu, kuidas toetada oma laste immuunsüsteemi.

  • Tasakaalustatud toitumine.

Parim võimalik vitamiinide ja mineraalainete allikas lastele on kvaliteetne, mahe, värske, töötlemata toit. Laste menüüs peaksid olema piim ja piimatooteid, lisaks piimale näiteks juust, jogurt, kohupiim jms. Samuti tuleks süüa palju värskeid puu- ja lehtköögivilju, lisaks liha, kanaliha, kala, ja mune ning täisteratooteid. Jälgige, et lapsed sööksid värvilisi puu- ja köögivilju: iga päev 1–2 peotäit puuvilju ja 2–3 peotäit köögivilju.

Vältige nii palju kui võimalik suhkrurikkaid ja rafineeritud toite. Samuti on oluline, et teie laps jooks piisavalt vedelikku, eelistatavalt vett. Vältige kõrge suhkru- ja kunstlike magusainete sisaldusega jooke. Rohke gaseeritud karastusjookide joomine viib kehast vitamiine ja mineraalaineid välja.

  • Viibige rohkem värskes õhus!

Kõiki lapsevanemaid häirib lapse pidev ekraanide taga istumine, mis on kujunenud põhiliseks meelelahutusallikaks. Aga liikuma peab!

Nagu enamus teavad, on D-vitamiinil immuunsüsteemis ülioluline roll. Kuigi D-vitamiini leidub ka kalas ja piimatoodetes, toodab enamiku D-vitamiinist nahk vastusena otsesele päikesevalgusele.

Lisaks on teada, et kokkupuude uute patogeenidega võib aidata immuunsüsteemi “treenida”, vähendades nakatumist hilisemas elus. Arvatakse, et taludes kasvavad lapsed põevad astmat ja allergiaid palju harvemini. Kokkupuude kariloomadega on üks tõhusamaid kaitseviise. Last ei tohiks suruda steriilsesse mulli – õues mängimine ja „mustusega“ kokku puutumine arendab immuunsüsteemi.

  • Kvaliteetne uni

Uni on arenevale organismile äärmiselt tähtis. Lapsed peaksid magama sõltuvalt vanusest 8-10 tundi ööpäevas. Vähene uni võib hakata mõjutama mõtlemist, mälu ja keskendumisvõimet. Samuti nõrgendab unepuudus lapse immuunsüsteemi ja muudab keha vastuvõtlikumaks külmetushaigustele.

Järgige igapäevast rutiini – kindel ärkamise ja magamamineku aeg, kindlad söögiajad, turvaline ja mugav keskkond – kõik see loob aluse tugevale tervisele.

  • Õiged vitamiinid õiges koguses

Nagu eespool kirjutatud, on tasakaalustatud ja tervislik toit kõige parem vitamiinide allikas. Paraku on reaalne olukord enamasti hoopis teine. Vaadates, kuidas ja mida meie lapsed söövad, tekib meil põhjendatud mure, kas laste menüü ikka on piisavalt tervislik ja mitmekesine.

Kindlasti vajavad lisavitamiine lapsed, kes on nö kehvad sööjad. Vajadus vitamiinide täiendavaks võtmiseks tekib ka juhul, kui menüüs on igapäevaselt kiir- ja valmistoidud.

Paljudel vitamiinidel nagu A, C, D ja B grupi vitamiinid on otsene mõju immuunsüsteemile.

Toetamaks laste arengut ja tervist, tuleks eelistada tasakaalustatud multivitamiine, kus annused ei oleks liiga suured ega ületaks päevast soovitatavat annust. Samuti tuleks vältida vitamiinipreparaate, mis sisaldavad suures koguses suhkruid ja kunstlikke värvaineid. Tutvuge alati pakendile märgitud toote koostisega!

Kui jälgite eelpool toodud soovitusi, on teie jaoks kõige sobivam toode Immuuntoonik GojiSan, mis sisaldab goji-marju, astelpaju ja kümmet erinevat vitamiini õigetes annustes immuunsüsteemi toetamiseks ja tervise üldiseks parandamiseks.

Goji-mari on „heaolu“ vili. Traditsioonilises Hiina meditsiinis kasutatakse seda elujõu suurendamiseks, sest see tugevdab ja kaitseb organismi.

Astelpaju annab samuti tugeva impulsi immuunsüsteemi tugevnemiseks, olles üheks parimaks looduslikuks vitamiiniallikaks, eeskätt C-vitamiini osas.

GojiSan Immuuntoonik sisadab 10 erinevat vitamiini õiges koguses ja täpses vahekorras– rasvlahustuvaid vitamiine A, D ja E ning vesilahustuvaid vitamiine B1, B2, B3, B5, B6, B7 ja C. GojiSan Immuuntoonikut on mugav annustatada erineva vanusega lastele!

Праздничные застолья со спиртным — одно из самых серьёзных испытаний для печени. Но ей можно помочь восстановиться, следуя нескольким простым советам врачей

Печень — это тот орган, который мы проверяем на прочность буквально каждый день. Жирной пищей, алкоголем, никотином, болеутоляющими лекарствами… Большинство органов уже

0